همه چی آرومه

همه چی آرومه_____ غصه ها خوابیدن

بزرگ ترین فریب ‌های اینترنتی

بزرگ ترین فریب ‌های اینترنتی

بزرگ ترین فریب ‌های اینترنتی
مطالب در ادامه مطلب...


بزرگ ترین فریب ‌های اینترنتی


به گفته كارشناسان در حالی كه روز به روز بر قربانیان فریب‌های اینترنتی افزوده می‌شود و تعداد بیش‌تری پول‌های خود را از دست می‌دهند، افراد كم‌تری تمایل برای گزارش رخداد دارند. علت این امر می‌تواند احتمال بسیار كم بازگشت پول باشد زیرا كلاهبرداران حرفه‌یی خود را در دنیای وب مخفی می‌كنند و بهترین دفاع در این مواقع آموزش به كاربران برای شناسایی چنین فریب‌هایی و اجتناب از آن‌ها است.

به گزارش ایسنا، طی سال‌های اخیر بسیاری از كاربران اینترنت، ای‌میل‌هایی را از طرف شاهزاده خلع شده نیجریه‌ای دریافت كرده‌اند كه در آن از دریافت‌كننده ای‌میل خواسته شده كه در ازای دریافت مبلغ قابل توجهی، برای خارج كردن مقدار بسیار زیادی پول از نیجریه، با ارسال كننده ای‌میل همكاری كند.

این اتفاق تنها یكی از هزاران فریبی است كه هر روزه در فضای مجازی اتفاق می‌افتد؛ مركز امداد و هماهنگی رایانه‌یی كشور (ماهر) به نقل از شركت امنیتی پاندا لیستی از متداول‌ترین فریب‌های آنلاین در دهه گذشته منتشر كرده است كه این گزارش برگرفته از آن است.

این فریب‌های با اعتماد به نفس كه هنوز هم در اینترنت جریان دارند، همگی یك هدف را دنبال می‌كنند: كلاهبرداری از كاربران از مبلغ 500 دلار تا هزاران دلار.

این فریب‌ها نوعاً از یك الگوی مشابه پیروی می‌كنند: تماس اولیه از طریق ای‌میل و یا شبكه‌های اجتماعی انجام می‌شود. از قربانیان خواسته می‌شود از طریق ای‌میل، تلفن، فكس و غیره به تماس مذكور پاسخ دهند.

بعد از اینكه در اولین گام طعمه به دام شكارچیان افتاد، آن‌ها سعی می‌كنند اعتماد قربانی را جلب كرده و در انتها به بهانه‌ای از او درخواست پول می‌كنند. در زیر لیست شش فریب برتر از دیدگاه پاندا آورده شده است:

فریب نیجریه
به‌عنوان نخستین فریب اینترنتی، حقه نیجریه‌ای هم چنان پرطرفدارترین شیوه كلاهبرداران است. در این حقه به شما قول یك جایزه و یا ارائه درصدی از پول كلانی داده می‌شود كه قرار است آن را از كشور نیجریه خارج كنید. معمولاً در ابتدا از شما خواسته می‌شود تا یك مبلغ اولیه را برای پوشش هزینه‌های بانكی ارائه دهید. مسلم است كه به محض دادن پول كلاهبرداران غیب می‌شوند.

قرعه‌كشی‌ها
در این فریب هم مشابه با فریب نیجریه، ای‌میلی را دریافت می‌كنید كه در آن ادعا شده است شما برنده یك قرعه‌كشی شده‌اید. اما برای دریافت پول جایزه، باید مبالغی را جهت هزینه‌های بانك و انتقال پولی پرداخت كنید كه هرگز روی آن را نخواهید دید.

پیشنهاد كاری
یك پیشنهاد كاری از كشوری خارجی را دریافت می‌كنید مبنی بر اینكه می‌توانید تنها با چند ساعت كار از خانه هزاران دلار درآمد داشته باشید. این پیشنهاد بسیار فریبنده است و درصورتی كه آن را قبول كنید، آن‌ها از شما درخواست اطلاعات حساب بانكی‌تان را می‌كنند.

سپس كلاهبرداران از حساب شما برای ذخیره كردن پول‌هایی كه از حساب‌های دیگر سرقت كرده‌اند، سوءاستفاده می‌كنند و شما را بدون اینكه بخواهید شریك جرم می‌كنند.

فیس بوك/ هات‌میل
كلاهبردان اطلاعات نام كاربری و كلمه عبور فیس بوك، هات میل و دیگر وب سایت‌های مشابه را سرقت كرده و رمز عبور شما را تغییر می‌دهند. سپس برای همه دوستان شما ای‌میلی را ارسال می‌كنند كه در آن آمده است در حالی كه در مسافرت بوده‌اید همه پول‌های شما به سرقت رفته است و در حال حاضر نیازمند پول برای پرداخت هزینه‌های هتل هستید.

غرامت
اخیراً فریبی هوشمندانه بر پایه فریب نیجریه ایجاد شده است كه در آن ای‌میلی برای شما ارسال می‌شود مبنی بر اینكه مبلغی برای دلجویی از قربانیان كلاهبرداری نیجریه در نظر گرفته شده است و شما یكی از قربانیان خوش‌شانس هستید. سپس كلاهبرداران برای ارسال غرامت، از شما درخواست 1000 دلار پول می‌كنند!

اشتباه
در این فریب شایع، كلاهبرداران در صورتی كه شما فروشنده چیزهای با ارزشی همچون خانه، ماشین و غیره باشید، با شما تماس می‌گیرند.

آن‌ها كالای مذكور را از طریق چك خریداری می‌كنند ولی چكی با مبلغی بالاتر را برای شما ارسال می‌كنند، سپس درخواست می‌كنند تا باقیمانده پول آن‌ها را برایشان ارسال كنید. چك مذكور تقلبی بوده و یا برگشت می‌خورد و شما همه پولی را كه نقداً پرداخت كرده‌اید، از دست خواهید داد.


موضوعات: دانستنی ها,
برچسب ها: بزرگ ترین , فریب ‌های اینترنتی ,
[ بازدید : 1199 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ سه شنبه 6 اسفند 1392 ] [ 19:23 ] [ be ] [ ]
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]